Bármely módon is valósítod meg a számlanyitást és az azonosítást, az első belépést követően még alá kell írnod az Alapmegállapodást és kitöltened a Befektetővédelmi kérdőívet. Ezekről az alábbi videóban találsz információt.
K&H Értékpapír számlanyitás útmutató
értékpapír számlanyitás menete
Az online számlanyitást kényelmesen és gyorsan elvégezheted mobilodról vagy akár asztali számítógépedről is. Online számlanyitással most akár 30 000 Ft díjkedvezmény jóváírást is kaphatsz! Használd a START30000 promóciós kódot a kedvezmény aktiválásához!
Elakadtál a számlanyitás során?
nézd meg a folyamatot lépésről lépésre
Amennyiben cégként nyitnál számlát, vagy a személyes ügyintézést preferálod, keresd fel központi ügyfélszolgálatunkat, vagy kiemelt bankfiókjaink valamelyikét.

belföldi jogi személy
Jogi személyiségű társaságtól, szervezettől a képviselet ellátására jogosult személy és a tényleges tulajdonos(ok) okmányain túl az eredeti, hiteles aláírási címpéldányt kérjük bemutatni, a létesítő okirat (társasági szerződés, alapító okirat stb.) aktuális változatát, valamint az azt igazoló (30 napnál nem régebbi) eredeti okiratot, hogy:
- a belföldi gazdálkodó szervezetet a cégbíróság bejegyezte
- belföldi jogi személy esetén, ha annak létrejöttéhez hatósági vagy bírósági nyilvántartásba vétel szükséges, a nyilvántartásba vétel megtörtént
- külföldi jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező más szervezet esetén a saját országának joga szerinti bejegyzése vagy nyilvántartásba vétele megtörtént, és – amennyiben nem angol vagy magyar nyelven készült - ennek az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda által készített hiteles fordítását
- belföldi jogi személyek számlanyitásakor csak az alábbi típusú – 30 napnál nem régebbi – cégkivonatokat és bejegyző végzést fogadjuk el
papír alapú okiratok:
- cégbíróság által kiállított, közokiratnak minősülő cégkivonatot és bejegyző végzést;
- közjegyző által hitelesített, közokiratnak minősülő cégkivonatot.
elektronikus okiratok:
- ES3-as formátumban kiállított, közokiratnak minősülő cégkivonatot (e-hiteles cégkivonat);
- a képviseletre jogosult személy okmányainak a másolatát;
- PDF formátumban az IM Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat által kiállított, minősített elektronikus bélyegzővel ellátott cégkivonatot.
Cégünk a pénzmosás megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII törvény rendelkezései alapján köteles ügyfeleit azonosítani és előzetesen átvilágítani.
A fentiek értelmében a leendő jogi személy ügyfelek az alábbi dokumentumokat kell kitöltsék:
- Üzleti tevékenysége vonatkozó kérdőív
- Ügyfélnyomtatvány - jogi személy átvilágításához kapcsolódóan
bizalmi vagyonkezelő
Bizalmi vagyonkezelő személyesen a K&H Értékpapír ügyfélszolgálatán, vagy bankfióki azonosítás igénybevételével nyithat K&H Értékpapírszámlát.
milyen dokumentációra van szükség?
előzetesen:
- MNB által kiadott hatósági bizonyítvány másolata (Nem üzletszerű BVK esetén)
- MNB Engedély másolata (Üzletszerű BVK esetén)
- a kezelt vagyonról készült eredeti bizalmi vagyonkezelési szerződés másolata
- a szerződés tárgyát képező vagyon NAV adószámigazolása, amennyiben az MNB bizonyítvány/engedély nem tartalmazza
- kapcsolt személyek (Vagyonrendelő, Kedvezményezett, Pótkedvezményezett, Meghatalmazott(ak)) azonosításhoz szükséges dokumentumok másolatai
- Vagyonkezelő Alapítvány esetén a kuratóriumi döntést igazoló dokumentum az egyedüli eljáró/rendelkező kijelöléséről
- jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező Bizalmi vagyonkezelő szervezet esetén a szervezetet irányító bizottság (pl. Igazgatóság) döntését igazoló határozat az egyedüli eljáró / rendelkező kijelöléséről
- bankszámla meglétét igazoló igazolás (bankszámlaszerződés vagy bankszámlakivonat vagy banki igazolás)
számlanyitáskor személyesen:
- LEI kód igazolása
A törvény értelmében, amennyiben az azonosítást / átvilágítást nem tudjuk teljeskörűen elvégezni, az ügyféllel nem köthetünk szerződést, ügyleti megbízását nem teljesíthetjük. Ennek megfelelően a számlával csak az azonosítást követően végezhetők műveletek. Az azonosítás során a szolgáltató a 2017. évi LIII törvény alapján köteles megkövetelni a felsorolt, azonosságot igazoló okiratok (okmányok) bemutatását.
A számlanyitáshoz a fenti dokumentumokat előzetesen meg kell küldeni az info@khertekpapir.hu email címre. Ennek célja, hogy előzetesen át tudjuk őket nézni, szükség esetén pótlást kérni, hogy ne a személyes megjelenés alkalmával derüljenek ki a hiányosságok. Amennyiben minden dokumentum rendben van, és a leendő ügyfél befogadható, úgy előzetes időpont egyeztetést követően lehet elvégezni a számlanyitást.
A leendő jogi személyek számlanyitása csak a központi ügyfélszolgálaton lehetséges, a Lechner Ödön fasor 10. szám alatt.
Ügyfeleink kizárólag időpontra érkezhetnek. Kérjük, hogy előzetesen telefonos ügyfélszolgálatunkon foglalj időpontot.
Azon ügyfeleket, akik a fiókot előzetes időpont foglalás nélkül keresik fel, kénytelenek vagyunk elutasítani. Megértésedet köszönjük!
Központi ügyfélszolgálatunk
tartósan külföldön dolgozó/tartózkodó magyar állampolgár
Tartósan külföldön dolgozó/tartózkodó magyar állampolgárok személyesen a K&H Értékpapír ügyfélszolgálatán, vagy bankfióki azonosítás igénybevételével nyithatnak K&H Értékpapírszámlát.
Milyen okmányokra van szükséged?
- személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, útlevél vagy kártya formátumú vezetői engedély) és lakcímet igazoló hatósági igazolvány
- amennyiben külföldön dolgozó/tartózkodó magyar állampolgárként lakcímkártyával rendelkezel és a lakcímkártya a „Külföldi cím" megjelölést tartalmazza, akkor a lakcímet igazoló hatósági igazolvány mellé a külföldi cím igazolására vonatkozóan okmányt, okiratot vagy dokumentumot kell, hogy bemutasd
- ha lakcímet igazoló hatósági igazolvánnyal nem rendelkezel, akkor azzal egyenértékű, a tartózkodás helye szerinti hatóság által kiállított közokirattal kell, hogy igazold a külföldi lakcímed
külföldi állampolgár magánszemély
Külföldi állampolgár magánszemélyként személyesen a K&H Értékpapír ügyfélszolgálatán nyithat K&H Értékpapírszámlát.
Milyen okmányokra van szükséged?
- minden esetben szükséges magyar adókártya megléte és bemutatása
- útlevél, feltéve, hogy magyarországi tartózkodásra jogosít és rendelkezel lakcímet igazoló okmánnyal vagy okirattal
- EU állampolgár fényképes személyi azonosító igazolvány, feltéve, hogy az magyarországi tartózkodásra jogosít (kártya formátumú vezetői engedély kivételével) és rendelkezel lakcímet igazoló okmánnyal, okirattal vagy dokumentummal
- ha a személyazonosságot igazoló ellenőrzéshez bemutatott dokumentum nem tartalmazza valamennyi előírt adatot (pl. lakcím), kiegészítő dokumentumot kell kérnünk a hiányzó adatok rögzítéséhez. Lakcímet igazoló okmány, okirat vagy dokumentum lehet például: bérleti szerződés, közüzemi számla (1-2 hónapnál nem régebbi), más pénzügyi intézménytől származó számlakivonat (1-2 hónapnál nem régebbi), jogosítvány
fontos tudnivalók!
- külföldi adószám megléte esetén Haszonhúzói Nyilatkozat kitöltése szükséges
- Társaságunk amerikai adóilletőségű személyeknek befektetési szolgáltatásokat nem nyújt és így, értékpapírszámlát sem nyit részükre
külföldi jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező más szervezet
Külföldi jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező más szervezet személyesen a K&H Értékpapír ügyfélszolgálatán nyithat K&H Értékpapírszámlát.
milyen dokumentációra van szükség?
- Szükséges egy 30 napnál nem régebbi igazoló okirat arról, hogy a saját országának joga szerinti bejegyzése vagy nyilvántartásba vétele megtörtént. Ezt magyar vagy angol nyelven kérjük. Amennyiben az azonosítást végző terület az angol dokumentumokból egyértelműen nem tudja megállapítani az ügyfél azonosításához és átvilágításához szükséges adatokat, akkor hiteles* (OFFI, Szakfordító vagy szakfordító-lektor képesítéssel rendelkező által készített) fordítás szükséges, a fordításra vonatkozó hitelesítéssel ellátva. Amennyiben csak külön iratból állapítható meg a képviselő személye, akkor annak az iratnak a fordítása is szükséges.
- cégkivonat
- Magyarországon készült Aláírási címpéldány, vagy banki aláírás bejelentő
- tényleges tulajdonosok okmánymásolatai
- a képviseletre jogosult személy okmányainak a másolata
Az online értékpapír számlanyitást desktopról és mobilról is megteheted.
A folyamat második részében be kell olvasnod az okmányaidat és fényképet kell készítened magadról, így mobilon ajánljuk a folyamat elvégzését. Desktop esetén webkamera használata szükséges.
Kattints az „értékpapír számlát nyitok” gombra, és kövesd a felület utasításait.
további információk az online átvilágítással kapcsolatban itt találhatók.
a folyamat
A nyitó oldalon eldöntheted, hogy online vagy személyesen szeretnéd elvégezni a számlanyitást.
A személyes számlanyitással a következő kérdés foglalkozik.

Első lépésként add meg az e-mail címedet és egy jelszót, amit majd az értékpapír számládba való bejelentkezéséhez szeretnél használni.
A lenti jelölőnégyzetek közül mindegyiket be kell jelölni a továbblépéshez. Ha valamelyik nem igaz rád, akkor sajnos csak személyes úton tudsz számlát nyitni.

Az e-mail címedre érkezett link megnyitásával tudod visszaigazolni az e-mail címedet. Figyelj rá, hogy a link 60 percig érvényes és csak egyszer használható.

Ha ez megvan, akkor rátérhetünk a további adataidra. Add meg a teljes nevede, ahogyan a személyiden szerepel (ne felejtsd le a dr., ifj. vagy hasonló megnevezéseket) és telefonszámodat a mezőkbe. Itt tudod a megadni, ha van promóciós kódod, például az Ajánlói programunk keretében.

A következő oldalon add meg az adószámodat.
A születési időd az adószámod alapján magától kitöltődik. Ha nem valós a kiírt születési dátum, kérlek folytasd a számlanyitást és vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.
Továbbá add meg a születési országodat és adóilletőségedet.

Ezután vár rád egy rövid ügyfélismereti kérdőív.

Ha a 3. vagy 4. kérdésre igennel válaszolsz, akkor további kérdések jelennek meg.
Ha te magad nem vagy kiemelt közszereplő, de a családi / ismerősi körödben valaki az, akkor itt kérlek, válaszolj igennel, és pontosítsd válaszodat a lenyíló mezőkben.

Az adataid megadása után fogja a rendszer ellenőrizni a személyazonosságodat. Ehhez kérjük, vedd elő a személyigazolásra alkalmas okmányodat és a lakcímkártyádat.
A QR kóddal könnyen válthatsz mobilra, és itt folytathatod a folyamatot.
Akár mobilon, akár desktoppon folytatod az azonosítást, működőképes kamerára lesz szükséged.

Desktoppon a kamera engedélyezésére felugró ablak jelenhet meg.

A folyamat további részében készítened kell magadról egy képet és egy rövid videót az utasítások alapján. Majd hasonlóan az arcképedhez az igazolványaidat is le kell fotóznod vagy videóznod.
Figyelj rá, hogy a képek világosak, jó minőségűek legyenek, és rajtad kívül más ne tartózkodjon rajtuk.
Felhívjuk figyelmedet, hogy a rólad készített képet munkatársaink megnézhetik.


Ezután a folyamat elején megadott telefonszámodra kapsz egy sms-t egy aktiváló kóddal. Kattintsd az „sms kód küldése gombra” majd írd be a kódot, aminek az első három számjegye már alapból be van írva.

A fényképek és videók elkészítéséhez kövesd a felület utasításait.
Figyelj rá, hogy a képek világosak, jó minőségűek legyenek, és rajtad kívül más ne tartózkodjon rajtuk.
Felhívjuk figyelmedet, hogy a rólad készített képet munkatársaink megnézhetik.

Gratulálunk már majdnem kész az értékpapír számlád.

Ügyfélszolgálatunk maximum 2 napon belül – bár általában még aznap – ellenőrzi, hogy minden adatod rendben van-e. E-mailben tájékoztatunk, ha az ellenőrzés megtörtént, ezután lépj be a K&H webtrader rendszerünkbe és digitálisan írd alá az Alapmegállapodást. Itt még vár rád néhány dokumentum, amit ki kell töltened mielőtt elkezdheted a kereskedést.
Nézd meg videónkat ezzel kapcsolatban.
Javasoljuk még a K&H mobiltrader alkalmazás letöltését, amellyel még kényelmesebben kereskedhetsz és ellenőrizheted a portfóliódat.
Az online számlanyitáshoz a következő feltételeknek kell megfelelned:
- magyar adóhatóság által kiállított adóazonosító jellel rendelkezel
- természetes személy vagy
- magyar állampolgár vagy
- magyarországi állandó lakcímmel rendelkezel
- hozzájárulsz az online átvilágításhoz
- nem rendelkezel amerikai adóilletőséggel
- cselekvőképes vagy és elmúltál 18 éves
- te leszel a tényleges tulajdonosa a számlának
Amennyiben valamelyik feltételnek nem felelsz meg, a személyes számlanyitásról itt kaphatsz információt.
Jelen oldalon lévő elérhetőségek a K&H Értékpapírral kapcsolatos ügyintézésre vonatkoznak, amennyiben a K&H Bank valamely termékével kapcsolatban érdeklődnél, kattints ide vagy hívd a +36 1/20/30/70 335 3355 telefonszámot.
Amennyiben az online számlanyitás feltételei nem teljesülnek az esetedben, vagy nem szeretnél online számlát nyitni, azt személyesen is megteheted.
1. időpont foglalás
A számlanyitáshoz ügyfeleink kizárólag időpontra érkezhetnek.
Központi ügyfélszolgálatunkba a +36 1 455 1500 telefonszámon kérhetsz időpontot.
Ezen felül a kijelölt K&H bankfiókokban is lehetőséged van a személyes számlanyitásra.
időpont kijelölt K&H bankfiókba
2. személyes azonosítás
Fáradj be a K&H Értékpapír ügyfélszolgálatára (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 10.), vagy a kijelölt K&H bankfiókok valamelyikébe, hogy a személyes azonosítást elvégezhessük.
3. számlanyitás véglegesítése a K&H webtraderben
Ahhoz, hogy a fióki/ügyfélszolgálati látogatást követően elkezdhess kereskedni a K&H webtraderben vagy a K&H mobiltraderben, az első belépés alkalmával véglegesítened kell számlanyitását, a következő műveletek elvégzésével:
- Belépéshez szükséges adatok módosítása
- Alapmegállapodás aláírása
- Befektetővédelmi kérdőív kitöltése
- Szociális hozzájárulási adó nyilatkozat kitöltése
Amennyiben K&H mobiltrader alkalmazásunkat is szeretnéd használni és élvezni az általa nyújtott előnyöket, kérjük, hogy töltsd le a Play Áruházban vagy az AppStore-ban.
Az ügyfélszámla megnyitásához a természetes személytől az alábbi dokumentumok bemutatását várjuk (bármelyik szükséges dokumentum hiányában a számlát nem áll módunkban megnyitni):
- Magyar állampolgár személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvány, (személyazonosító igazolvány, útlevél, valamint kártya formátumú vezetői engedély) és lakcímet igazoló hatósági igazolványa.
- Külföldi állampolgár természetes személy úti okmánya vagy személyi azonosító igazolványa, feltéve, hogy az magyarországi tartózkodásra jogosít, tartózkodási jogot igazoló okmánya vagy tartózkodásra jogosító okmánya.
- 14. életévét be nem töltött természetes személy személyazonosító igazolványa és lakcímet igazoló hatósági igazolványa vagy útlevele és lakcímet igazoló hatósági igazolványa (18 éven aluli személy csak hagyatéki eljáráshoz kapcsolódóan nyithat számlát Társaságunknál).
- A számla tulajdonosának nevére szóló bankszámláról szóló igazolás (bankszámla szerződés / havi kivonat, melyen láthatóak a lennedő ügyfél adatai / mobilbank alkalmazás). A számlanyitás során ugyanis bankszámlaszámot rendelünk a leendő ügyfelekhez, mellyel kapcsolatban bizonyítani szükséges azt, hogy a leendő ügyfél nevére szól.
- Magyar Adóigazolvány (magyar adóazonosító jellel nem rendelkező ügyfélnek nem áll módunkban számlát nyitni)
Az okmányaidat az ügyintézés idején be kell mutatnod az ügyintézőnek, aki másolatot készít róluk.
Külföldön (is) adózó magánszemélyek esetében szükség van a külföldi adóazonosító jelre, illetve adószámra, valamint az adott ország által kiadott adóilletőség igazolására alkalmas hivatalos dokumentumra.
Jogi személyiségű társaságtól, szervezettől a képviselet ellátására jogosult személy és a tényleges tulajdonos(ok) okmányain túl az eredeti, hiteles aláírási címpéldányt kérjük bemutatni, a létesítő okirat (társasági szerződés, alapító okirat stb.) aktuális változatát, valamint az azt igazoló (30 napnál nem régebbi) eredeti okiratot, hogy:
- a belföldi gazdálkodó szervezetet a cégbíróság bejegyezte
- belföldi jogi személy esetén, ha annak létrejöttéhez hatósági vagy bírósági nyilvántartásba vétel szükséges, a nyilvántartásba vétel megtörtént
- külföldi jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező más szervezet esetén a saját országának joga szerinti bejegyzése vagy nyilvántartásba vétele megtörtént, és – amennyiben nem angol vagy magyar nyelven készült - ennek az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda által készített hiteles fordítását
- belföldi jogi személyek számlanyitásakor csak az alábbi típusú – 30 napnál nem régebbi – cégkivonatokat és bejegyző végzést fogadjuk el
papír alapú okiratok:
- cégbíróság által kiállított, közokiratnak minősülő cégkivonatot és bejegyző végzést;
- közjegyző által hitelesített, közokiratnak minősülő cégkivonatot.
elektronikus okiratok:
- ES3-as formátumban kiállított, közokiratnak minősülő cégkivonatot (e-hiteles cégkivonat);
- PDF formátumban az IM Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat által kiállított, minősített elektronikus bélyegzővel ellátott cégkivonatot.
Cégünk a pénzmosás megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII törvény rendelkezései alapján köteles ügyfeleit azonosítani és előzetesen átvilágítani.
A fentiek értelmében a leendő jogi személy ügyfelek az alábbi dokumentumokat kell kitöltsék:
- Üzleti tevékenysége vonatkozó kérdőív
- Ügyfélnyomtatvány - jogi személy átvilágításához kapcsolódóan
A törvény értelmében, amennyiben az azonosítást / átvilágítást nem tudjuk teljeskörűen elvégezni, az ügyféllel nem köthetünk szerződést, ügyleti megbízását nem teljesíthetjük. Ennek megfelelően a számlával csak az azonosítást követően végezhetők műveletek. Az azonosítás során a szolgáltató a 2017. évi LIII törvény alapján köteles megkövetelni a felsorolt, azonosságot igazoló okiratok (okmányok) bemutatását.
A számlanyitáshoz a fenti dokumentumokat előzetesen meg kell küldeni az info@khertekpapir.hu email címre. Ennek célja, hogy előzetesen át tudjuk őket nézni, szükség esetén pótlást kérni, hogy ne a személyes megjelenés alkalmával derüljenek ki a hiányosságok.
Amennyiben minden dokumentum rendben van, a leendő ügyfél befogadható, úgy előzetes időpont egyeztetést követően lehet elvégezni a számlanyitást.
A leendő jogi személyek számlanyitása csak a központi ügyfélszolgálaton lehetséges, a Lechner Ödön fasor 10. szám alatt.
A kérdőívben az ismereteidre, tapasztalataidra, pénzügyi helyzetedre, kockázattűrésedre, befektetési céljaidra és fenntarthatósági preferenciáidra vonatkozó kérdéseket teszünk fel, amelyek célja, hogy lehetővé tegye számunkra, hogy a leghozzáértőbb, legőszintébb és legtisztességesebb módon, és mindenekelőtt a Te érdekeidet maximálisan szem előtt tartva nyújtsunk befektetési szolgáltatásokat és kínáljunk a befektetési eszközöket a számodra.
Társaságunk a kérdőívben felméri az általad ismert szolgáltatásokat, ügyeleteket és pénzügyi eszközöket, vizsgálja az általad korábban végrehajtott ügyletek jellemzőit és hogy rendelkezel-e releváns pénzügyi ismerettel, illetve szakmai tapasztalattal. Felméri továbbá a befektetési céljaidat, kockázatviselési hajlandóságodat, pénzügyi helyzetedet, veszteségviselő képességedet, valamint tapasztalataidat és ismereteidet a szolgáltatások, termékek természetével kapcsolatosan, ideértve a kapcsolódó kockázatok megértésének és értékelésének képességét, valamint a fenntarthatósági preferenciáidat is.
Ahogyan fentiekben is jeleztük, mindez azért szükséges, hogy szolgáltatásaink minél teljesebb spektrumában tudjál részesülni. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy az általad kérdőívben megadott információk a valóságnak megfelelőek és teljes körűek legyenek.
A kérdőív kitöltését el is utasíthatod. Ilyenkor viszont vedd figyelembe, hogy ennek eredményeként eleshetsz a Társaságunk által nyújtott szolgáltatások teljes spektrumától.
A pénzügyi eszközök piacairól szóló 2014/65/EU európai parlamenti és tanácsi irányelvnek, a Bizottság (EU) 2017/565 felhatalmazáson alapuló rendeletének 54. cikke, illetve a befektetési vállalkozásokról és az árutőzsdei szolgáltatókról, valamint az általuk végezhető tevékenységek szabályairól szóló 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 44-46. szakasza alapján a Patria Finance Magyarországi Fióktelepe (Társaságunk) felkéri minden ügyfelét, hogy befektetését megelőzően töltse ki a befektetővédelmi kérdőívet.
Amennyiben úgy döntesz, hogy mégsem töltöd ki, vedd figyelembe, hogy eleshetsz a Társaságunk által nyújtott szolgáltatások teljes spektrumától.
Tájékoztatunk, hogy a pénzügyi és termék ismeretek, tapasztalat, kockázatvállalási képesség és a vagyoni helyzet folyamatos alakulása és változása miatt, a kérdőív ismételt kitöltése időnként célszerű. Ezt az előző kitöltés után egy nappal teheted meg újra.
Természetesen igen, meghatalmazást Társaságunk központi ügyfélszolgálatán, valamint a kiemelt K&H fiókokban lehet adni személyes megjelenés mellett. A személyes megjelenés során ügyfelünk / leendő ügyfelünk és a meghatalmazott személyes okmányainak bemutatása egyaránt szükséges.
Lehetőség van közokirat formájában meghatalmazást adni. A közokirati formában adott meghatalmazásokat eljuttathatjátok hozzánk postai úton (1095 Bp., Lechner Ödön fasor 9.), levelezési cím: Budapest 1851) vagy benyújthatjátok személyesen is az ügyfélszolgálatunkon.
Más formában megszerkesztett meghatalmazást nem fogadunk el. A meghatalmazás az elektronikus kereskedési rendszerekbe történő belépésre és megbízás megadásra is kiterjed.
Nem. Egy értékpapírszámlának csak egy tulajdonosa lehet. Mivel Társaságunknál nincs számlanyitási díj, és a számlavezetési díj is viszonylag alacsony, így abban az esetben, ha egy ismerősöd vagy családtagod szintén kereskedni szeretne, azt ajánljuk, hogy ő is nyisson számlát saját maga számára.
HUF beutaláshoz szükséges adatok:
- számlaszám (K&H): 10404027-50495648-54501017
(IBAN formátum: HU45 1040 4027 5049 5648 5450 1017) - kedvezményezett neve: Patria Finance a.s.
- közlemény rovat: kérjük, add meg 8 számjegyű azonosító számod, amelyet a K&H webtrader felületén a monogrammodra kattintva, vagy a K&H mobiltrader app jobb felső menüjét lenyitva találsz
Tudtad? K&H folyószámládról már díjmentesen utalhatsz be pénzt K&H Értékpapír számládra.
Ha devizát szeretnél beutalni értékpapírszámládra, akkor használd központi IBAN számlaszámainkat, amelyek a következők:
- kedvezményezett neve: Patria Finance a.s.
- közlemény rovat: kérjük, add meg 8 számjegyű azonosító számod, amelyet a K&H webtrader felületén a monogrammodra kattintva, vagy a K&H mobiltrader app jobb felső menüjét lenyitva találsz
- számlaszám:
- EUR: HU50 1040 4027 5049 5648 5450 1024
- USD: HU55 1040 4027 5049 5648 5450 1031
- GBP: HU81 1040 4027 5049 5648 5450 1048
- SWIFT kód (amennyiben szükséges): OKHBHUHB
- Levelező bank SWIFT kód (amennyiben szükséges): KREDBEBB
Valuta befizetésre a pénztárral rendelkező K&H Bank fiókhálózatában van lehetőség. A központi ügyfélszolgálati irodánkban nem működtetünk valutapénztárat, így ott valuta személyes befizetésére nincs lehetőség.
Egyéb devizaszámlák:
- kedvezményezett neve: Patria Finance a.s.
- közlemény rovat: kérjük, add meg 8 számjegyű azonosító számod
- Számlavezető címe: ČSOB, Radlická 333/150, Praha 5,
- SWIFT kód/BIC: CEKOCZPP
- Deviza IBAN bankszámlaszám
- Cseh korona (CZK) - CZ77 0300 0000 0001 6622 6923
- Svájci frank (CHF) - CZ20 0300 0000 0002 0911 5335
- Lengyel zloty (PLN) - CZ52 0300 0000 0002 0911 6020
- Dán korona (DKK) - CZ24 0300 0000 0002 0911 5554
- Svéd korona (SEK) - CZ76 0300 0000 0002 0911 5685
- Norvég korona (NOK) - CZ73 0300 0000 0002 0911 5642
- Kanadai dollár (CAD) - CZ31 0300 0000 0002 1328 6137
- Ausztrál dollár (AUD) - CZ66 0300 0000 0002 5375 6332
- Japán yen (JPY) - CZ14 0300 0000 0002 1529 4149
- Román lej (RON) - CZ03 0300 0000 0002 2331 6344
Amennyiben egy külföldi értékpapírra adsz be megbízást, és nincs a megbízáshoz elegendő devizád, rendszerünk felkínálja, hogy automatikusan vált a tranzakcióhoz devizát. Az automatikus devizakonverzió funkcióról ide kattintva tudhatsz meg többet.
Figyelem: Azokat a beérkező utalásokat, amelyet fióktelepünk nem tud beazonosítani kénytelenek vagyunk „téves utalás” megjelöléssel visszautalni.
A beutaláshoz szükséges adatokat a K&H webtraderben és a K&H mobiltraderben is megtalálod a pénzügyi műveletek menüben.

Készpénz befizetésre csak a pénztárral rendelkező K&H bankfiókokban vagy arra alkalmas K&H bankautomatákban van lehetőség.
Amennyiben a K&H webtraderben rögzített számládról érkezik beutalás és a közlemény mező megfelelően van kitöltve a saját számlaazonosító számoddal, úgy jellemzően néhány banki órán belül megjelenik a beutalt pénz a számládon.
Amennyiben a K&H webtraderben nem a rögzített számláról érkezik beutalás, úgy a tranzakció azonosítása több időt vehet igénybe. A 8 számjegyű azonosító számod megfelelő kitöltése esetén, jellemzően ez az adott vagy az azt követő banki munkanapon megtörténik. A késedelem oka az, hogy ebben az esetben a téves utalások elkerülése érdekében manuális jóváhagyásra van szükség.
Azokat a beérkező utalásokat, amelyeket nem tudunk azonosítani (nem szerepel benne a 8 számjegyű azonosító és nem rögzített számláról érkezik az utalás) visszautaljuk a küldő félnek. Azokban az esetekben, amikor a küldő fél gyűjtőszámlát használt (pl: Revolut) az ügyfél eredeti számláján való jóváírás akár több munkanapot is igénybe vehet.
Tudtad? K&H folyószámládról már díjmentesen utalhatsz be pénzt K&H Értékpapír számládra.
Tartós befektetési számlát (TBSZ) vagy nyugdíj-előtakarékossági számlát (NYESZ) (jelenleg csak a régi) K&H webtrader Fiókom / Beállítások részben megfelelő termékszerződés aláírásával hozhatsz létre.
közvetlen beutalás
Ha közvetlen beutalás indítasz a banki utalásnál a közleménybe írd a megfelelő számládhoz tartozó kódot. A kódot a K&H webtraderben vagy a K&H mobiltraderben a pénzügyi műveletek / beutalás menüben találod.
átvezetés normál számláról
A K&H webtraderben a pénzügyi műveletek menüpont alatt a pénzátvezetés vagy a K&H mobiltraderben a pénzátvezetés gombra kattintva vezethetsz át pénzt a normál számládról további számláidra.

Tudtad? K&H folyószámládról már díjmentesen utalhatsz be pénzt K&H Értékpapír számládra.
Amennyiben részvényeket szeretnél egy társaságunknál vezetett számlára transzferálni, azt a jelenlegi értékpapírszámla-vezetődnél kell kezdeményezned. A célszámla hazai értékpapírok esetén a K&H Értékpapír KELER Zrt.-nél vezetett 0827102030 számú értékpapírszámlája legyen!
- Számlatulajdonos: Patria Finance a.s.
- Számlaszám: 0827102030
- Megjegyzés rovat: 8 számjegyű számlaazonosítód
Kérjük, hogy a transzfer során a közlemény rovatban mindenképpen tüntesd fel a megcélzott ügyfél (jelen esetben te magad vagy vállalatod) nevét és Társaságunknál vezetett számládnak 8 számjegyű azonosító számát.
Emellett Fióktelepünk felé is jelezned kell a bejövő értékpapír transzferedet az erre rendszeresített formanyomtatványon. A kitöltött nyomtatvány juttatsd el hozzánk emailben az info@khertekpapir.hu címre, postai úton vagy személyesen. A nyomtatványt a dokumentumok oldalon a Nyilatkozatok ügyfeleknek kategóriában találod.
A papíroknak bekerülési igazolással együtt kell érkeznie, hogy Társaságunk megismerhesse, a transzferált részvényeknek mi volt a bekerülési árfolyama. A transzferáló félnek meg kell kérnie a transzferáló céget, hogy a bekerülési igazolást küldjék el a K&H Értékpapírhoz e-mailben az info@khertekpapir.hu e-mail címre.
Jogi személyek esetén a transzfer teljesítése kizárólag, a jogi személyhez tartozó LEI kód megadása mellett lehetséges.
A jelentéstételi kötelezettséghez minden jogi személy ügyfélnek – ideértve a jogi személyiség nélküli gazdasági társaságokat is – rendelkeznie kell Jogi Személy Azonosító kóddal (Legal Entity Identifier).
Idei TBSZ vagy NYESZ számla áthelyezése:
- Nyiss TBSZ vagy NYESZ számlát online, a (jelenleg csak a régi) K&H webtrader kereskedési rendszerünkben a Fiókom menüpont alatt.
- Kérd meg pénzügyi szolgáltatódat, hogy küldje meg a TBSZ vagy NYESZ számlád igazolását a K&H Értékpapír felé. Fióktelepünk kiállítja a befogadó nyilatkozatot.
- Szolgáltatód felé kérjük, küld el az ügyfélszámodat, amelyet a K&H mobiltrader bal szélső sávjában a neved alatt, vagy a K&H webtrader Fiókom (jobb fenti monogramm ikon) menüpontjában találsz.
- A többit mi elintézzük neked, az igazolás megérkezésekor Társaságunk könyveli az áthordozott portfóliót TBSZ vagy NYESZ számládon, és már kereskedhetsz is az értékpapírjaiddal.
Korábbi évben nyitott TBSZ vagy NYESZ számla áthelyezése:
- Nyiss egy, a már meglevő TBSZ vagy NYESZ számla évével azonos évjáratú számlát központi ügyfélszolgálatunkon!
- Kérd meg pénzügyi szolgáltatódat, hogy küldje meg a TBSZ vagy NYESZ számlád igazolását a K&H Értékpapír felé. Fióktelepünk kiállítja a befogadó nyilatkozatot.
- Szolgáltatód felé kérjük, küld el az ügyfélszámodat, amelyet a K&H mobiltrader bal szélső sávjában a neved alatt, vagy a K&H webtrader Fiókom (jobb fenti monogramm ikon) menüpontjában találsz.
- A többit mi elintézzük neked, az igazolás megérkezésekor Társaságunk könyveli az áthordozott portfóliót TBSZ vagy NYESZ számládon, és már kereskedhetsz is az értékpapírjaiddal.
Kérjük, TBSZ vagy NYESZ számlahordozási igény esetén keresd fel ügyfélszolgálatunkat az alábbi elérhetőségek valamelyikén.
Fióktelepünk felé is jelezned kell a bejövő értékpapír transzferedet az erre rendszeresített formanyomtatványon. A kitöltött nyomtatvány el kell juttatnod hozzánk emailben az info@khertekpapir.hu címre, postai úton vagy személyesen. A nyomtatványt a dokumentumok oldalon a Nyilatkozatok ügyfeleknek kategóriában találod.
A TBSZ számla megnyitása a jelenleg csak a régi K&H webtrader felületre történő bejelentkezést követően, a Fiókom / Beállítások / TBSZ menüpont alatt lehetséges, ahol alá kell írnod a TBSZ szerződést.
A törvény értelmében a TBSZ számla csak akkor válik aktívvá, ha azon legalább 25 000 forint, vagy annak megfelelő deviza kezdő beutalásáról gondoskodsz. A számlanyitás során a normál számládról át is kell vezetned a szükséges devizát, különben a folyamat nem folytatható.
Minden évben nyithatsz 1 db TBSZ számlát (gyűjtőévi számla) így párhuzamosan több TBSZ számlád is lehet.
Sikeres számlanyitás után a meglévő, normál számlád mellett meg fogod találni a K&H webtraderben a TBSZ számládat is, melyek a rendszerben elkülönülnek.
A TBSZ megnyitásáról az adóhatóság felé Neked bejelentési kötelezettséged nincs, mivel Fióktelepünk magyarországi székhelyen bejegyzett magyar befektetési szolgáltató.
Külföldi magánszemély TBSZ-t csak magyar adóazonosítójellel nyithat.
Az adott évi Tartós Befektetési Számlára pénzt elhelyezni csak a számlanyitás évében (0. gyűjtőévben) van lehetőség. A számla aktiválásához legalább 25.000 Ft, vagy annak megfelelő értékű deviza egyösszegű befizetése szükséges.
A TBSZ számládra a normál számládon lévő egyenleg átvezetésével vagy közvetlen beutalással is elhelyezhetsz pénzt.
közvetlen beutalás
Ha közvetlen beutalás indítasz a banki utalásnál a közleménybe írd a megfelelő számládhoz tartozó kódot. A kódot a K&H webtraderben vagy a K&H mobiltraderben a pénzügyi műveletek / beutalás menüben találod.
átvezetés normál számláról
A K&H webtraderben a pénzügyi műveletek menüpont alatt a pénzátvezetés vagy a K&H mobiltraderben a pénzátvezetés gombra kattintva vezethetsz át pénzt a normál számládról további számláidra.

Tudtad? K&H folyószámládról már díjmentesen utalhatsz be pénzt K&H Értékpapír számládra.
Nem, a TBSZ-re csak pénz fizethető be. Ha a K&H Értékpapírnál vezetett normál vagy NYESZ-es értékpapírszámládról át szeretnéd tenni az értékpapírjaidat a TBSZ értékpapírszámládra, kérjük add el azokat majd az ellenértéket utald át a TBSZ számládra. Felhívjuk a figyelmed, hogy a számlák közötti készpénz-átvezetés Társaságunknál díjmentes. Az átvezetést csak a gyűjtőévben teheted meg.
Weboldalunk tetején találsz egy belépés nevű gombot, amely átirányít egy bejelentkező oldalra:
- írd be a K&H webtrader felületére a felhasználóneved és jelszavad
- amennyiben beállítottad a K&H mobiltradert, el kell fogadnod egy push üzenetet, ha nincs beállítva, választhatod az sms kódot is.
- a rendszer bejelentkeztet a K&H webtraderbe
A weboldal természetesen titkosítva küldi a bejelentkezési adatokat szervereink felé.
Weboldalunk K&H webtrader oldalán több videós útmatót is találsz a K&H webtrader használatával kapcsolatban.
A K&H mobiltrader alkalmazás használatához először véglegesítened kell a számlanyitást, és alá kell írnod az Alapmegállapodást a K&H webtrader felületén. Itt meg kell változtatnod az ideiglenes felhasználónevedet és jelszavadat. A K&H mobiltraderbe pedig a már új felhasználóneveddel és jelszavaddal tudsz belépni.
Weboldalunk K&H mobiltrader oldalán több képes és videós útmutatót is találhatsz.
Az online értékpapír számlanyitást desktopról és mobilról is megteheted.
A folyamat második részében be kell olvasnod az okmányaidat és fényképet kell készítened magadról, így mobilon ajánljuk a folyamat elvégzését. Desktop esetén webkamera használata szükséges.
Kattints az „értékpapír számlát nyitok” gombra, és kövesd a felület utasításait.
további információk az online átvilágítással kapcsolatban itt találhatók.
a folyamat
A nyitó oldalon eldöntheted, hogy online vagy személyesen szeretnéd elvégezni a számlanyitást.
A személyes számlanyitással a következő kérdés foglalkozik.

Első lépésként add meg az e-mail címedet és egy jelszót, amit majd az értékpapír számládba való bejelentkezéséhez szeretnél használni.
A lenti jelölőnégyzetek közül mindegyiket be kell jelölni a továbblépéshez. Ha valamelyik nem igaz rád, akkor sajnos csak személyes úton tudsz számlát nyitni.

Az e-mail címedre érkezett link megnyitásával tudod visszaigazolni az e-mail címedet. Figyelj rá, hogy a link 60 percig érvényes és csak egyszer használható.

Ha ez megvan, akkor rátérhetünk a további adataidra. Add meg a teljes nevede, ahogyan a személyiden szerepel (ne felejtsd le a dr., ifj. vagy hasonló megnevezéseket) és telefonszámodat a mezőkbe. Itt tudod a megadni, ha van promóciós kódod, például az Ajánlói programunk keretében.

A következő oldalon add meg az adószámodat.
A születési időd az adószámod alapján magától kitöltődik. Ha nem valós a kiírt születési dátum, kérlek folytasd a számlanyitást és vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.
Továbbá add meg a születési országodat és adóilletőségedet.

Ezután vár rád egy rövid ügyfélismereti kérdőív.

Ha a 3. vagy 4. kérdésre igennel válaszolsz, akkor további kérdések jelennek meg.
Ha te magad nem vagy kiemelt közszereplő, de a családi / ismerősi körödben valaki az, akkor itt kérlek, válaszolj igennel, és pontosítsd válaszodat a lenyíló mezőkben.

Az adataid megadása után fogja a rendszer ellenőrizni a személyazonosságodat. Ehhez kérjük, vedd elő a személyigazolásra alkalmas okmányodat és a lakcímkártyádat.
A QR kóddal könnyen válthatsz mobilra, és itt folytathatod a folyamatot.
Akár mobilon, akár desktoppon folytatod az azonosítást, működőképes kamerára lesz szükséged.

Desktoppon a kamera engedélyezésére felugró ablak jelenhet meg.

A folyamat további részében készítened kell magadról egy képet és egy rövid videót az utasítások alapján. Majd hasonlóan az arcképedhez az igazolványaidat is le kell fotóznod vagy videóznod.
Figyelj rá, hogy a képek világosak, jó minőségűek legyenek, és rajtad kívül más ne tartózkodjon rajtuk.
Felhívjuk figyelmedet, hogy a rólad készített képet munkatársaink megnézhetik.


Ezután a folyamat elején megadott telefonszámodra kapsz egy sms-t egy aktiváló kóddal. Kattintsd az „sms kód küldése gombra” majd írd be a kódot, aminek az első három számjegye már alapból be van írva.

A fényképek és videók elkészítéséhez kövesd a felület utasításait.
Figyelj rá, hogy a képek világosak, jó minőségűek legyenek, és rajtad kívül más ne tartózkodjon rajtuk.
Felhívjuk figyelmedet, hogy a rólad készített képet munkatársaink megnézhetik.

Gratulálunk már majdnem kész az értékpapír számlád.

Ügyfélszolgálatunk maximum 2 napon belül – bár általában még aznap – ellenőrzi, hogy minden adatod rendben van-e. E-mailben tájékoztatunk, ha az ellenőrzés megtörtént, ezután lépj be a K&H webtrader rendszerünkbe és digitálisan írd alá az Alapmegállapodást. Itt még vár rád néhány dokumentum, amit ki kell töltened mielőtt elkezdheted a kereskedést.
Nézd meg videónkat ezzel kapcsolatban.
Javasoljuk még a K&H mobiltrader alkalmazás letöltését, amellyel még kényelmesebben kereskedhetsz és ellenőrizheted a portfóliódat.
Az online számlanyitáshoz a következő feltételeknek kell megfelelned:
- magyar adóhatóság által kiállított adóazonosító jellel rendelkezel
- természetes személy vagy
- magyar állampolgár vagy
- magyarországi állandó lakcímmel rendelkezel
- hozzájárulsz az online átvilágításhoz
- nem rendelkezel amerikai adóilletőséggel
- cselekvőképes vagy és elmúltál 18 éves
- te leszel a tényleges tulajdonosa a számlának
Amennyiben valamelyik feltételnek nem felelsz meg, a személyes számlanyitásról itt kaphatsz információt.
Jelen oldalon lévő elérhetőségek a K&H Értékpapírral kapcsolatos ügyintézésre vonatkoznak, amennyiben a K&H Bank valamely termékével kapcsolatban érdeklődnél, kattints ide vagy hívd a +36 1/20/30/70 335 3355 telefonszámot.
Amennyiben az online számlanyitás feltételei nem teljesülnek az esetedben, vagy nem szeretnél online számlát nyitni, azt személyesen is megteheted.
1. időpont foglalás
A számlanyitáshoz ügyfeleink kizárólag időpontra érkezhetnek.
Központi ügyfélszolgálatunkba a +36 1 455 1500 telefonszámon kérhetsz időpontot.
Ezen felül a kijelölt K&H bankfiókokban is lehetőséged van a személyes számlanyitásra.
időpont kijelölt K&H bankfiókba
2. személyes azonosítás
Fáradj be a K&H Értékpapír ügyfélszolgálatára (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 10.), vagy a kijelölt K&H bankfiókok valamelyikébe, hogy a személyes azonosítást elvégezhessük.
3. számlanyitás véglegesítése a K&H webtraderben
Ahhoz, hogy a fióki/ügyfélszolgálati látogatást követően elkezdhess kereskedni a K&H webtraderben vagy a K&H mobiltraderben, az első belépés alkalmával véglegesítened kell számlanyitását, a következő műveletek elvégzésével:
- Belépéshez szükséges adatok módosítása
- Alapmegállapodás aláírása
- Befektetővédelmi kérdőív kitöltése
- Szociális hozzájárulási adó nyilatkozat kitöltése
Amennyiben K&H mobiltrader alkalmazásunkat is szeretnéd használni és élvezni az általa nyújtott előnyöket, kérjük, hogy töltsd le a Play Áruházban vagy az AppStore-ban.
Az ügyfélszámla megnyitásához a természetes személytől az alábbi dokumentumok bemutatását várjuk (bármelyik szükséges dokumentum hiányában a számlát nem áll módunkban megnyitni):
- Magyar állampolgár személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvány, (személyazonosító igazolvány, útlevél, valamint kártya formátumú vezetői engedély) és lakcímet igazoló hatósági igazolványa.
- Külföldi állampolgár természetes személy úti okmánya vagy személyi azonosító igazolványa, feltéve, hogy az magyarországi tartózkodásra jogosít, tartózkodási jogot igazoló okmánya vagy tartózkodásra jogosító okmánya.
- 14. életévét be nem töltött természetes személy személyazonosító igazolványa és lakcímet igazoló hatósági igazolványa vagy útlevele és lakcímet igazoló hatósági igazolványa (18 éven aluli személy csak hagyatéki eljáráshoz kapcsolódóan nyithat számlát Társaságunknál).
- A számla tulajdonosának nevére szóló bankszámláról szóló igazolás (bankszámla szerződés / havi kivonat, melyen láthatóak a lennedő ügyfél adatai / mobilbank alkalmazás). A számlanyitás során ugyanis bankszámlaszámot rendelünk a leendő ügyfelekhez, mellyel kapcsolatban bizonyítani szükséges azt, hogy a leendő ügyfél nevére szól.
- Magyar Adóigazolvány (magyar adóazonosító jellel nem rendelkező ügyfélnek nem áll módunkban számlát nyitni)
Az okmányaidat az ügyintézés idején be kell mutatnod az ügyintézőnek, aki másolatot készít róluk.
Külföldön (is) adózó magánszemélyek esetében szükség van a külföldi adóazonosító jelre, illetve adószámra, valamint az adott ország által kiadott adóilletőség igazolására alkalmas hivatalos dokumentumra.
Jogi személyiségű társaságtól, szervezettől a képviselet ellátására jogosult személy és a tényleges tulajdonos(ok) okmányain túl az eredeti, hiteles aláírási címpéldányt kérjük bemutatni, a létesítő okirat (társasági szerződés, alapító okirat stb.) aktuális változatát, valamint az azt igazoló (30 napnál nem régebbi) eredeti okiratot, hogy:
- a belföldi gazdálkodó szervezetet a cégbíróság bejegyezte
- belföldi jogi személy esetén, ha annak létrejöttéhez hatósági vagy bírósági nyilvántartásba vétel szükséges, a nyilvántartásba vétel megtörtént
- külföldi jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező más szervezet esetén a saját országának joga szerinti bejegyzése vagy nyilvántartásba vétele megtörtént, és – amennyiben nem angol vagy magyar nyelven készült - ennek az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda által készített hiteles fordítását
- belföldi jogi személyek számlanyitásakor csak az alábbi típusú – 30 napnál nem régebbi – cégkivonatokat és bejegyző végzést fogadjuk el
papír alapú okiratok:
- cégbíróság által kiállított, közokiratnak minősülő cégkivonatot és bejegyző végzést;
- közjegyző által hitelesített, közokiratnak minősülő cégkivonatot.
elektronikus okiratok:
- ES3-as formátumban kiállított, közokiratnak minősülő cégkivonatot (e-hiteles cégkivonat);
- PDF formátumban az IM Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat által kiállított, minősített elektronikus bélyegzővel ellátott cégkivonatot.
Cégünk a pénzmosás megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII törvény rendelkezései alapján köteles ügyfeleit azonosítani és előzetesen átvilágítani.
A fentiek értelmében a leendő jogi személy ügyfelek az alábbi dokumentumokat kell kitöltsék:
- Üzleti tevékenysége vonatkozó kérdőív
- Ügyfélnyomtatvány - jogi személy átvilágításához kapcsolódóan
A törvény értelmében, amennyiben az azonosítást / átvilágítást nem tudjuk teljeskörűen elvégezni, az ügyféllel nem köthetünk szerződést, ügyleti megbízását nem teljesíthetjük. Ennek megfelelően a számlával csak az azonosítást követően végezhetők műveletek. Az azonosítás során a szolgáltató a 2017. évi LIII törvény alapján köteles megkövetelni a felsorolt, azonosságot igazoló okiratok (okmányok) bemutatását.
A számlanyitáshoz a fenti dokumentumokat előzetesen meg kell küldeni az info@khertekpapir.hu email címre. Ennek célja, hogy előzetesen át tudjuk őket nézni, szükség esetén pótlást kérni, hogy ne a személyes megjelenés alkalmával derüljenek ki a hiányosságok.
Amennyiben minden dokumentum rendben van, a leendő ügyfél befogadható, úgy előzetes időpont egyeztetést követően lehet elvégezni a számlanyitást.
A leendő jogi személyek számlanyitása csak a központi ügyfélszolgálaton lehetséges, a Lechner Ödön fasor 10. szám alatt.
A kérdőívben az ismereteidre, tapasztalataidra, pénzügyi helyzetedre, kockázattűrésedre, befektetési céljaidra és fenntarthatósági preferenciáidra vonatkozó kérdéseket teszünk fel, amelyek célja, hogy lehetővé tegye számunkra, hogy a leghozzáértőbb, legőszintébb és legtisztességesebb módon, és mindenekelőtt a Te érdekeidet maximálisan szem előtt tartva nyújtsunk befektetési szolgáltatásokat és kínáljunk a befektetési eszközöket a számodra.
Társaságunk a kérdőívben felméri az általad ismert szolgáltatásokat, ügyeleteket és pénzügyi eszközöket, vizsgálja az általad korábban végrehajtott ügyletek jellemzőit és hogy rendelkezel-e releváns pénzügyi ismerettel, illetve szakmai tapasztalattal. Felméri továbbá a befektetési céljaidat, kockázatviselési hajlandóságodat, pénzügyi helyzetedet, veszteségviselő képességedet, valamint tapasztalataidat és ismereteidet a szolgáltatások, termékek természetével kapcsolatosan, ideértve a kapcsolódó kockázatok megértésének és értékelésének képességét, valamint a fenntarthatósági preferenciáidat is.
Ahogyan fentiekben is jeleztük, mindez azért szükséges, hogy szolgáltatásaink minél teljesebb spektrumában tudjál részesülni. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy az általad kérdőívben megadott információk a valóságnak megfelelőek és teljes körűek legyenek.
A kérdőív kitöltését el is utasíthatod. Ilyenkor viszont vedd figyelembe, hogy ennek eredményeként eleshetsz a Társaságunk által nyújtott szolgáltatások teljes spektrumától.
A pénzügyi eszközök piacairól szóló 2014/65/EU európai parlamenti és tanácsi irányelvnek, a Bizottság (EU) 2017/565 felhatalmazáson alapuló rendeletének 54. cikke, illetve a befektetési vállalkozásokról és az árutőzsdei szolgáltatókról, valamint az általuk végezhető tevékenységek szabályairól szóló 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 44-46. szakasza alapján a Patria Finance Magyarországi Fióktelepe (Társaságunk) felkéri minden ügyfelét, hogy befektetését megelőzően töltse ki a befektetővédelmi kérdőívet.
Amennyiben úgy döntesz, hogy mégsem töltöd ki, vedd figyelembe, hogy eleshetsz a Társaságunk által nyújtott szolgáltatások teljes spektrumától.
Tájékoztatunk, hogy a pénzügyi és termék ismeretek, tapasztalat, kockázatvállalási képesség és a vagyoni helyzet folyamatos alakulása és változása miatt, a kérdőív ismételt kitöltése időnként célszerű. Ezt az előző kitöltés után egy nappal teheted meg újra.
Természetesen igen, meghatalmazást Társaságunk központi ügyfélszolgálatán, valamint a kiemelt K&H fiókokban lehet adni személyes megjelenés mellett. A személyes megjelenés során ügyfelünk / leendő ügyfelünk és a meghatalmazott személyes okmányainak bemutatása egyaránt szükséges.
Lehetőség van közokirat formájában meghatalmazást adni. A közokirati formában adott meghatalmazásokat eljuttathatjátok hozzánk postai úton (1095 Bp., Lechner Ödön fasor 9.), levelezési cím: Budapest 1851) vagy benyújthatjátok személyesen is az ügyfélszolgálatunkon.
Más formában megszerkesztett meghatalmazást nem fogadunk el. A meghatalmazás az elektronikus kereskedési rendszerekbe történő belépésre és megbízás megadásra is kiterjed.
Nem. Egy értékpapírszámlának csak egy tulajdonosa lehet. Mivel Társaságunknál nincs számlanyitási díj, és a számlavezetési díj is viszonylag alacsony, így abban az esetben, ha egy ismerősöd vagy családtagod szintén kereskedni szeretne, azt ajánljuk, hogy ő is nyisson számlát saját maga számára.
HUF beutaláshoz szükséges adatok:
- számlaszám (K&H): 10404027-50495648-54501017
(IBAN formátum: HU45 1040 4027 5049 5648 5450 1017) - kedvezményezett neve: Patria Finance a.s.
- közlemény rovat: kérjük, add meg 8 számjegyű azonosító számod, amelyet a K&H webtrader felületén a monogrammodra kattintva, vagy a K&H mobiltrader app jobb felső menüjét lenyitva találsz
Tudtad? K&H folyószámládról már díjmentesen utalhatsz be pénzt K&H Értékpapír számládra.
Ha devizát szeretnél beutalni értékpapírszámládra, akkor használd központi IBAN számlaszámainkat, amelyek a következők:
- kedvezményezett neve: Patria Finance a.s.
- közlemény rovat: kérjük, add meg 8 számjegyű azonosító számod, amelyet a K&H webtrader felületén a monogrammodra kattintva, vagy a K&H mobiltrader app jobb felső menüjét lenyitva találsz
- számlaszám:
- EUR: HU50 1040 4027 5049 5648 5450 1024
- USD: HU55 1040 4027 5049 5648 5450 1031
- GBP: HU81 1040 4027 5049 5648 5450 1048
- SWIFT kód (amennyiben szükséges): OKHBHUHB
- Levelező bank SWIFT kód (amennyiben szükséges): KREDBEBB
Valuta befizetésre a pénztárral rendelkező K&H Bank fiókhálózatában van lehetőség. A központi ügyfélszolgálati irodánkban nem működtetünk valutapénztárat, így ott valuta személyes befizetésére nincs lehetőség.
Egyéb devizaszámlák:
- kedvezményezett neve: Patria Finance a.s.
- közlemény rovat: kérjük, add meg 8 számjegyű azonosító számod
- Számlavezető címe: ČSOB, Radlická 333/150, Praha 5,
- SWIFT kód/BIC: CEKOCZPP
- Deviza IBAN bankszámlaszám
- Cseh korona (CZK) - CZ77 0300 0000 0001 6622 6923
- Svájci frank (CHF) - CZ20 0300 0000 0002 0911 5335
- Lengyel zloty (PLN) - CZ52 0300 0000 0002 0911 6020
- Dán korona (DKK) - CZ24 0300 0000 0002 0911 5554
- Svéd korona (SEK) - CZ76 0300 0000 0002 0911 5685
- Norvég korona (NOK) - CZ73 0300 0000 0002 0911 5642
- Kanadai dollár (CAD) - CZ31 0300 0000 0002 1328 6137
- Ausztrál dollár (AUD) - CZ66 0300 0000 0002 5375 6332
- Japán yen (JPY) - CZ14 0300 0000 0002 1529 4149
- Román lej (RON) - CZ03 0300 0000 0002 2331 6344
Amennyiben egy külföldi értékpapírra adsz be megbízást, és nincs a megbízáshoz elegendő devizád, rendszerünk felkínálja, hogy automatikusan vált a tranzakcióhoz devizát. Az automatikus devizakonverzió funkcióról ide kattintva tudhatsz meg többet.
Figyelem: Azokat a beérkező utalásokat, amelyet fióktelepünk nem tud beazonosítani kénytelenek vagyunk „téves utalás” megjelöléssel visszautalni.
A beutaláshoz szükséges adatokat a K&H webtraderben és a K&H mobiltraderben is megtalálod a pénzügyi műveletek menüben.

Készpénz befizetésre csak a pénztárral rendelkező K&H bankfiókokban vagy arra alkalmas K&H bankautomatákban van lehetőség.
Amennyiben a K&H webtraderben rögzített számládról érkezik beutalás és a közlemény mező megfelelően van kitöltve a saját számlaazonosító számoddal, úgy jellemzően néhány banki órán belül megjelenik a beutalt pénz a számládon.
Amennyiben a K&H webtraderben nem a rögzített számláról érkezik beutalás, úgy a tranzakció azonosítása több időt vehet igénybe. A 8 számjegyű azonosító számod megfelelő kitöltése esetén, jellemzően ez az adott vagy az azt követő banki munkanapon megtörténik. A késedelem oka az, hogy ebben az esetben a téves utalások elkerülése érdekében manuális jóváhagyásra van szükség.
Azokat a beérkező utalásokat, amelyeket nem tudunk azonosítani (nem szerepel benne a 8 számjegyű azonosító és nem rögzített számláról érkezik az utalás) visszautaljuk a küldő félnek. Azokban az esetekben, amikor a küldő fél gyűjtőszámlát használt (pl: Revolut) az ügyfél eredeti számláján való jóváírás akár több munkanapot is igénybe vehet.
Tudtad? K&H folyószámládról már díjmentesen utalhatsz be pénzt K&H Értékpapír számládra.
Tartós befektetési számlát (TBSZ) vagy nyugdíj-előtakarékossági számlát (NYESZ) (jelenleg csak a régi) K&H webtrader Fiókom / Beállítások részben megfelelő termékszerződés aláírásával hozhatsz létre.
közvetlen beutalás
Ha közvetlen beutalás indítasz a banki utalásnál a közleménybe írd a megfelelő számládhoz tartozó kódot. A kódot a K&H webtraderben vagy a K&H mobiltraderben a pénzügyi műveletek / beutalás menüben találod.
átvezetés normál számláról
A K&H webtraderben a pénzügyi műveletek menüpont alatt a pénzátvezetés vagy a K&H mobiltraderben a pénzátvezetés gombra kattintva vezethetsz át pénzt a normál számládról további számláidra.

Tudtad? K&H folyószámládról már díjmentesen utalhatsz be pénzt K&H Értékpapír számládra.
Amennyiben részvényeket szeretnél egy társaságunknál vezetett számlára transzferálni, azt a jelenlegi értékpapírszámla-vezetődnél kell kezdeményezned. A célszámla hazai értékpapírok esetén a K&H Értékpapír KELER Zrt.-nél vezetett 0827102030 számú értékpapírszámlája legyen!
- Számlatulajdonos: Patria Finance a.s.
- Számlaszám: 0827102030
- Megjegyzés rovat: 8 számjegyű számlaazonosítód
Kérjük, hogy a transzfer során a közlemény rovatban mindenképpen tüntesd fel a megcélzott ügyfél (jelen esetben te magad vagy vállalatod) nevét és Társaságunknál vezetett számládnak 8 számjegyű azonosító számát.
Emellett Fióktelepünk felé is jelezned kell a bejövő értékpapír transzferedet az erre rendszeresített formanyomtatványon. A kitöltött nyomtatvány juttatsd el hozzánk emailben az info@khertekpapir.hu címre, postai úton vagy személyesen. A nyomtatványt a dokumentumok oldalon a Nyilatkozatok ügyfeleknek kategóriában találod.
A papíroknak bekerülési igazolással együtt kell érkeznie, hogy Társaságunk megismerhesse, a transzferált részvényeknek mi volt a bekerülési árfolyama. A transzferáló félnek meg kell kérnie a transzferáló céget, hogy a bekerülési igazolást küldjék el a K&H Értékpapírhoz e-mailben az info@khertekpapir.hu e-mail címre.
Jogi személyek esetén a transzfer teljesítése kizárólag, a jogi személyhez tartozó LEI kód megadása mellett lehetséges.
A jelentéstételi kötelezettséghez minden jogi személy ügyfélnek – ideértve a jogi személyiség nélküli gazdasági társaságokat is – rendelkeznie kell Jogi Személy Azonosító kóddal (Legal Entity Identifier).
Idei TBSZ vagy NYESZ számla áthelyezése:
- Nyiss TBSZ vagy NYESZ számlát online, a (jelenleg csak a régi) K&H webtrader kereskedési rendszerünkben a Fiókom menüpont alatt.
- Kérd meg pénzügyi szolgáltatódat, hogy küldje meg a TBSZ vagy NYESZ számlád igazolását a K&H Értékpapír felé. Fióktelepünk kiállítja a befogadó nyilatkozatot.
- Szolgáltatód felé kérjük, küld el az ügyfélszámodat, amelyet a K&H mobiltrader bal szélső sávjában a neved alatt, vagy a K&H webtrader Fiókom (jobb fenti monogramm ikon) menüpontjában találsz.
- A többit mi elintézzük neked, az igazolás megérkezésekor Társaságunk könyveli az áthordozott portfóliót TBSZ vagy NYESZ számládon, és már kereskedhetsz is az értékpapírjaiddal.
Korábbi évben nyitott TBSZ vagy NYESZ számla áthelyezése:
- Nyiss egy, a már meglevő TBSZ vagy NYESZ számla évével azonos évjáratú számlát központi ügyfélszolgálatunkon!
- Kérd meg pénzügyi szolgáltatódat, hogy küldje meg a TBSZ vagy NYESZ számlád igazolását a K&H Értékpapír felé. Fióktelepünk kiállítja a befogadó nyilatkozatot.
- Szolgáltatód felé kérjük, küld el az ügyfélszámodat, amelyet a K&H mobiltrader bal szélső sávjában a neved alatt, vagy a K&H webtrader Fiókom (jobb fenti monogramm ikon) menüpontjában találsz.
- A többit mi elintézzük neked, az igazolás megérkezésekor Társaságunk könyveli az áthordozott portfóliót TBSZ vagy NYESZ számládon, és már kereskedhetsz is az értékpapírjaiddal.
Kérjük, TBSZ vagy NYESZ számlahordozási igény esetén keresd fel ügyfélszolgálatunkat az alábbi elérhetőségek valamelyikén.
Fióktelepünk felé is jelezned kell a bejövő értékpapír transzferedet az erre rendszeresített formanyomtatványon. A kitöltött nyomtatvány el kell juttatnod hozzánk emailben az info@khertekpapir.hu címre, postai úton vagy személyesen. A nyomtatványt a dokumentumok oldalon a Nyilatkozatok ügyfeleknek kategóriában találod.
A TBSZ számla megnyitása a jelenleg csak a régi K&H webtrader felületre történő bejelentkezést követően, a Fiókom / Beállítások / TBSZ menüpont alatt lehetséges, ahol alá kell írnod a TBSZ szerződést.
A törvény értelmében a TBSZ számla csak akkor válik aktívvá, ha azon legalább 25 000 forint, vagy annak megfelelő deviza kezdő beutalásáról gondoskodsz. A számlanyitás során a normál számládról át is kell vezetned a szükséges devizát, különben a folyamat nem folytatható.
Minden évben nyithatsz 1 db TBSZ számlát (gyűjtőévi számla) így párhuzamosan több TBSZ számlád is lehet.
Sikeres számlanyitás után a meglévő, normál számlád mellett meg fogod találni a K&H webtraderben a TBSZ számládat is, melyek a rendszerben elkülönülnek.
A TBSZ megnyitásáról az adóhatóság felé Neked bejelentési kötelezettséged nincs, mivel Fióktelepünk magyarországi székhelyen bejegyzett magyar befektetési szolgáltató.
Külföldi magánszemély TBSZ-t csak magyar adóazonosítójellel nyithat.
Az adott évi Tartós Befektetési Számlára pénzt elhelyezni csak a számlanyitás évében (0. gyűjtőévben) van lehetőség. A számla aktiválásához legalább 25.000 Ft, vagy annak megfelelő értékű deviza egyösszegű befizetése szükséges.
A TBSZ számládra a normál számládon lévő egyenleg átvezetésével vagy közvetlen beutalással is elhelyezhetsz pénzt.
közvetlen beutalás
Ha közvetlen beutalás indítasz a banki utalásnál a közleménybe írd a megfelelő számládhoz tartozó kódot. A kódot a K&H webtraderben vagy a K&H mobiltraderben a pénzügyi műveletek / beutalás menüben találod.
átvezetés normál számláról
A K&H webtraderben a pénzügyi műveletek menüpont alatt a pénzátvezetés vagy a K&H mobiltraderben a pénzátvezetés gombra kattintva vezethetsz át pénzt a normál számládról további számláidra.

Tudtad? K&H folyószámládról már díjmentesen utalhatsz be pénzt K&H Értékpapír számládra.
Nem, a TBSZ-re csak pénz fizethető be. Ha a K&H Értékpapírnál vezetett normál vagy NYESZ-es értékpapírszámládról át szeretnéd tenni az értékpapírjaidat a TBSZ értékpapírszámládra, kérjük add el azokat majd az ellenértéket utald át a TBSZ számládra. Felhívjuk a figyelmed, hogy a számlák közötti készpénz-átvezetés Társaságunknál díjmentes. Az átvezetést csak a gyűjtőévben teheted meg.
Weboldalunk tetején találsz egy belépés nevű gombot, amely átirányít egy bejelentkező oldalra:
- írd be a K&H webtrader felületére a felhasználóneved és jelszavad
- amennyiben beállítottad a K&H mobiltradert, el kell fogadnod egy push üzenetet, ha nincs beállítva, választhatod az sms kódot is.
- a rendszer bejelentkeztet a K&H webtraderbe
A weboldal természetesen titkosítva küldi a bejelentkezési adatokat szervereink felé.
Weboldalunk K&H webtrader oldalán több videós útmatót is találsz a K&H webtrader használatával kapcsolatban.
A K&H mobiltrader alkalmazás használatához először véglegesítened kell a számlanyitást, és alá kell írnod az Alapmegállapodást a K&H webtrader felületén. Itt meg kell változtatnod az ideiglenes felhasználónevedet és jelszavadat. A K&H mobiltraderbe pedig a már új felhasználóneveddel és jelszavaddal tudsz belépni.
Weboldalunk K&H mobiltrader oldalán több képes és videós útmutatót is találhatsz.

