Elmaradt a pozitív fogadtatás a tegnap esti Adobe gyorsjelentéssel kapcsolatban, annak ellenére, hogy a befektetők viszonylag elégedettek lehetnek a cég legutóbbi, várakozásokat felülmúló eredményeivel és emelt előrejelzésével. Az Adobe bevételeit továbbra is a Digitális média szegmens húzza felfelé, amelynek éves ismétlődő árbevétele meghaladta a 18 milliárd dollárt. Azonban a feltörekvő konkurens AI-termékek veszélyeztetik az Adobe piacvezető szerepét a kreatív iparágon belül, így az aggodalmak beárnyékolják a vállalat előtt álló időszakot.
Izgalmas időszakon van túl az amerikai technológiai szektor, amelyben a szoftveróriás Adobe is egy fontos szereplőnek számít. A legnagyobb amerikai cégeket magába foglaló szektor nagy javuláson ment keresztül az utóbbi hónapban, amely egyrészt a Nasdaq 100 index árfolyamán is szépen látszik, amely visszatért korábbi csúcsai közelébe. Másrészt a jelentési szezon is kifejezetten pozitív eredményeket hozott, az LSEG adatai szerint az utóbbi negyedévben átlagosan 13 százalékos bevétel és 18 százalékos profitnövekedés volt jellemző a techvállalatokra éves alapon az S&P 500 indexen belül, ehhez csatlakozott az Adobe is a stabil számaival.
Nem okozott csalódást az Adobe a számok terén
Az Adobe sikeresen tudta hozni a várakozásokat, a vállalat negyedéves bevétele több mint 5,87 milliárd dollár lett, ami éves alapon 11 százalékos növekedést jelent. Kiemelendő, hogy a techóriás már több mint két éve tartani tudja az éves alapú kétszámjegyű bevételnövekedését, amely jól mutatja az Adobe termékei iránt fennálló erős keresletet és a stabil teljesítményt értékesítések terén.
Az Adobe a nyereségességét is javítani tudta a várakozásoknak megfelelően, így a vállalat 5,06 dollárnyi EPS-t könyvelhetett el, ami az előző év azonos időszakához viszonyítva 13 százalék növekedést mutat. A nettó profit 1,69 milliárd dollár lett, ami szintén megfelelt az előzetes várakozásoknak, 8 százalékot emelkedve éves szinten. A vállalat működési marzsa nem mutatott érdemi változást, azonban a nettó profit marzs enyhét csökkent az egy évvel korábbi állapothoz képest.
Az Adobe húzó ágazata a Digitális Média szegmens, ami magába foglalja a nagy népszerűségnek örvendő kreatív és dokumentumfeldolgozó szoftvereit. A szegmens 11 százalékkal, 4,35 milliárd dollárra növelte forgalmát. A kiemelt figyelemmel kísért szegmens éves ismétlődő bevétele 18,1 milliárd dollár lett, ami szintén megfelelt a becsléseknek. A szegmensen belül a marketing és elemző szoftvereket tartalmazó egység bevétele 10 százalékkal 1,46 milliárd dollárra nőtt az utóbbi negyedévben.
Az AI-támogatott termékek iránti folyamatosan erős kereslet pozitívan befolyásolja az Adobe bevételeit, ennek köszönhetően idén 23,5 és 23,6 milliárd dollár közötti bevétellel számol a társaság. A vezetőség hangsúlyozta, hogy a jövőben az AI-fejlesztésekbe történő további beruházásokra fókuszálnak, mivel e termékek iránt rendkívül erős a piaci igény.
Az Adobe kilátásaira azonban árnyékot vet a konkurens AI eszközök rohamos fejlődése. Számos elemző szerint ezek a technológiák egzisztenciális kockázatot jelentenek a kreatív iparág számára, melynek az Adobe kiemelkedő szereplője. Sok AI eszköz ugyanis ingyenesen vagy olcsón elérhető, és funkcióiban fel tudja venni a versenyt a nagy techcégek AI termékeivel szemben.
Emellett a szektoron belül a versenytársak terén is fokozódik a verseny, így az Adobe generatív AI funkciókkal bővíti saját termékeit, mint például ahogy a Photoshop-al is tette. Ezen felül februárban külön előfizetéseket vezetett be AI videógenerátorához, felvéve ezzel a versenyt olyan riválisokkal szemben, mint a Canva, a Midjourney vagy az OpenAI. Ezekből az aggodalmakból is fakadhat, hogy miért nem mutatkozik kiemelt pozitív piaci reakció annak ellenére, hogy a friss számok bizakodásra adnak okot.
Technikai kép
Az Adobe heti grafikonján látható az a csökkenő trend, amely tavaly szeptember óta jellemezte a részvényt. Ennek nem segített a decemberi jelentést követő jelentős negatív reakció, illetve a vámháborús időszak sem. Azonban ezt követően a szektorral együtt jött egy fellendülés, amelyben az Adobe részvénye is javulni tudott.
A korábban letört 50 és 200 hetes mozgóátlagok szintje távolinak tűnik, ráadásul a két mozgóátlag keresztezésével egy halálkereszt is kirajzolódott a grafikonon, ami egy negatív trendet jelezhet előre. Első ellenállásként a 423 dolláros szint azonosítható, míg védelmet a 334 dolláros áprilisi mélypont nyújthat. A heti MACD indikátor vételi jelzést adott, az RSI túladott szintekről jött vissza.
Az Adobe heti grafikonja (2025. 06. 13. nyitás előtt)
Az Adobe részvényét szorosan figyelő elemzők konszenzusos célára 507 dollár a Bloomberg adatai szerint, ami a jelenlegi, piacnyitás előtti szintekhez képest több mint 25 százalékos potenciális felértékelődést jelent. A jelentést követően többen is frissítettek a várakozásaikon, több 500 dollár feletti célár is megtalálható az intézményi elemzők között. Az elemző ajánlások megoszlása a következő: 67 százalék vételi, 31 százalék tartási míg 2 százalék eladási az Adobe részvénye kapcsán.
Az Adobe részvényének értékeltsége több éves mélypontra is visszaesett. Jelenleg a részvény 18-as 12 havi előretekintő P/E rátán forog, amely bőven elmarad az 5 éves historikus átlagától, ami jelenleg 31,5 -os szinten található. Érdemes megjegyezni, hogy a 2021-es árfolyamcsúcs idején 50 feletti szinteken is tartózkodott az Adobe 12 havi előrtekintő P/E rátája, így a 18 körüli érték mind a korábbi csúcsokhoz, mind a tech szektoron belüli versenytársakhoz viszonyítva is egy kisebb diszkontot jelez.
jogi nyilatkozat
A fenti marketingközleményt a Patria Finance Magyarországi Fióktelepe (a továbbiakban: „K&H Értékpapír”) állította össze. A K&H Értékpapír semmilyen garanciát vagy felelősséget nem vállal arra, hogy a leírt szcenáriók, előrejelzések és kockázatok a piaci várakozásokat tükrözik és valóságban is beigazolódnak. A marketingközleményben szereplő bármilyen előrejelzés pusztán tájékoztató jellegű. A pénzügyi eszközök értéke, ára vagy a belőlük származó jövedelem változhat, illetve az árfolyamváltozások ezeket befolyásolhatják. Ezen változások következtében a pénzügyi eszközökbe történő befektetés értéke csökkenhet. A múltbeli hozamok nem jelentenek garanciát a jövőbeli teljesítményre. A számszerű adatok általánosak, tájékoztató jellegűek, csak a szerző adott időpontban készített összeállítását tükrözik, és későbbi módosítás tárgyát képezhetik. A marketingközleményben szereplő információk a készítők által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, azonban azok pontosságával és teljességével, valamint időbeliségével kapcsolatban a készítők semmilyen felelősséget nem vállalnak.
Amennyiben a marketingközleményben a K&H Értékpapír további marketingközleményein alapuló ajánlások szerepelnek, azok soha nem értelmezhetők a kapcsolódó marketingközleményben foglalt iránymutatások nélkül.
A Patria Finance, a.s.-szel való együttműködés keretében létrejött, több szerzőt feltüntető marketingközlemények esetében az eredeti, cseh nyelvű marketingközlemény szerzője a Patria Finance, a.s. megjelölt munkavállalója, a magyar nyelvű fordítást, illetve a lektorálást pedig a K&H Értékpapír munkavállalója végzi, így az érintett marketingközlemény tartalma lényegében megegyezik az eredeti cseh nyelvű marketingközleménnyel.
A K&H Értékpapír semmilyen módon nem garantálja, hogy a marketingközleményben említett pénzügyi instrumentumok megfelelnek az Ön igényeinek. A K&H Értékpapír a jogszabályoknak megfelelően elvégzi az értékesített termékek célpiaci vizsgálatát. A vizsgálat keretében értékeli a termékek jellemzőit, valamint az ügyfelekről rendelkezésére álló – befektetővédelmi kérdőív kitöltése révén megszerzett - információkat. Weboldalunk látogatói az anyagainkban feltüntetett pénzügyi instrumentumok tekintetében az azokban megjelölt célpiacon kívülre is eshetnek.
A K&H Értékpapír jelen marketingközlemény útján nem nyújt konkrét és személyre szóló befektetési tanácsadást, a benne foglaltak nem minősíthetők pénzügyi eszköz jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó ajánlattételi felhívásnak vagy ajánlatnak, befektetési elemzésnek, pénzügyi elemzésnek, befektetéssel kapcsolatos kutatásnak, pénzügyi, adó- vagy jogi tanácsadásnak, így a marketingközleményben szereplő információkat Ön csak saját felelősségre használhatja fel.
A marketingközleményben említett pénzügyi eszközök, illetve befektetési stratégiák nem alkalmasak minden befektető számára. Az abban szereplő vélemények és ajánlások nem veszik figyelembe az egyes ügyfelek egyéni helyzetét és személyes körülményeit, pénzügyi helyzetét, ismereteit, tapasztalatait, céljait vagy igényeit, valamint nem hivatottak konkrét pénzügyi eszközöket vagy befektetési stratégiákat ajánlani az egyes befektetőknek. A marketingközlemény elsősorban olyan befektetők számára készült, akiktől elvárható, hogy befektetési döntéseiket saját maguk, önállóan hozzák meg és döntsenek a marketingközleménnyel érintett pénzügyi eszközökbe történő befektetés célszerűségéről, figyelembe véve különösen az árat, a lehetséges veszélyeket és kockázatokat, saját befektetési stratégiájukat, valamint saját jogi, adózási és pénzügyi helyzetüket. A marketingközlemény maga nem képezheti a befektetési döntések egyetlen alapját.
A befektetőnek a befektetés alkalmasságának megítélése szempontjából szükséges lehet saját felelősségre szakmai tanácsot kérnie, ideértve az adótanácsadást is, a marketingközleményben nevesített pénzügyi eszközökkel, egyéb befektetési eszközökkel, befektetési stratégiákkal kapcsolatban.
A K&H Értékpapír működését anyavállalata révén a cseh pénzügyi felügyelet, a CNB (Czech National Bank) ellenőrzi, egyes, jogszabályban nevesített tárgykörök esetében pedig az MNB (Magyar Nemzeti Bank) is jogosult hatáskörében eljárni.
Felhívjuk figyelmét, hogy a jogszabályban rögzített szabad felhasználás eseteit kivéve kizárólag a K&H Értékpapír előzetes írásbeli engedélyével lehet a jelen marketingközlemény tartalmát rögzíteni, többszörözni, terjeszteni, mások számára hozzáférhetővé tenni, nyilvánosan előadni, sugárzással nyilvánossághoz közvetíteni vagy átdolgozni.
A jelen marketingközlemény nem a befektetéssel kapcsolatos kutatás függetlenségének előmozdítását célzó jogi követelményeknek megfelelően készült, nem érinti a befektetéssel kapcsolatos kutatás terjesztését megelőző kereskedésre vonatkozó tiltás.
A K&H Értékpapír jelen marketingközleményre is kiterjedő módon megfelelő belső eljárásokat dolgozott ki és működtet az összeférhetetlenségi esetek elkerülése, illetve közzététele érdekében. A jelen marketingközlemény készítésében részt vevő személyekre vonatkozó és a marketingközleménnyel kapcsolatos egyéb lényeges információkat a következő oldalon, a linkre kattintva talál: Anyagaink jellemzői, összeférhetetlenségi szabályok
A 2023. december 31. előtti keltezésű tartalmakat eredetileg a KBC Securities Magyarországi Fióktelepe állította össze, és a KBC Equitas oldalán (www.kbcequitas.hu) voltak elérhetőek.